agost 1, 2018

Camí Recasens Massagué

fotoconsultaSóc la Camí Recasens i ja fa 44 anys que practico l’art de viure i que procuro, com Watzlawick, fugir de l’art d’amargar-se la vida. Des de ben petita he sentit la necessitat d’ajudar a d’altres persones a enfrontar-se als reptes que a tots sense excepció ens depara la vida i això em va dur a estudiar psicologia [llicenciada en psicologia sanitària].

Però de seguida vaig tenir la intuïció que em calia comptar amb eines encara més potents per entendre i comprendre en profunditat l’individu i el seu context. Per això vaig formar-me com a terapeuta familiar a la Universitat de Barcelona [Màster en Teràpia Relacional Sistèmica].

La combinació de totes dues carreres professionals és un còctel potentíssim per treballar amb les persones i amb les famílies (amb els conflictes que sorgeixen en les parelles, entre pares i fills i en tot l’entramat familiar); però també en contextos grupals, empresarials, laborals o escolars. En definitiva, es tracta, sobretot, de comptar amb les millors eines per fer de la feina d’ajudar els altres un camí eficient i exitós.

Totes aquestes eines formatives constitueixen la base de l’experiència adquirida amb els anys exercits com a psicoterapeuta, que ja s’acosten a la vintena, però la formació ha de ser constant, a banda d’una necessitat interior per créixer i aprendre. Per això, també m’he format en psicomotricitat i problemes i dificultats en l’aprenentatge [Postgrau en Psicomotricitat i Problemes i Dificultats en l’Aprenentatge] i en comunicació de crisi [Postgrau en Comunicació de Crisi].

Des que van néixer els meus tres fills (ara fa més de set anys) que m’enfronto al repte més important, interessant i, de vegades, complicat de tots: fer de mare i sobreviure a l’estrès, la culpa, l’exigència i l’estèril lluita per ser perfecta. Aquest repte va ajudar-me a entendre que la nostra ment està íntimament lligada al nostre cos, que tots plegats som energia (com ho són les nostres emocions) i per això no he parat de formar-me en kinesiologia i d’utilitzar-la, quan em pot ser útil, com a tècnica de suport en les sessions amb els clients (per reduir l’estrès, alleugerir el patiment, etc). D’aquí que hagi estudiat els formats del cervell, les vies neuroemocionals i els reflexos primaris al Institute Neuroenergetic Kinesiology [Brain Formating, Neural Emotional Pathways (1, 2, 3 i 4), Primitive Reflexes & the Brainstem (1 i 2)].

Ara fa cinc anys vaig decidir que, a banda d’assistir periòdicament a cursos, tallers, congressos, etc, era necessari, també, treballar unes hores la setmana envoltada d’un equip humà que ampliés la meva pròpia visió de les persones i els fets. Per això treballo un parell de dies la setmana al Centre de Salut Holos de Tarragona.

Com treballo? Quan em truca algú demanant hora per a la consulta infantil, acostumo a fer una convocatòria de la família per conèixer-la i per saber els diferents punts de vista d’allò que els passa i els preocupa. En cas que sigui una demanda per a una consulta individual d’adults, en un primer moment només convoco l’adult, i després, ja elaboro un pla de treball consensuat amb el client. En el cas dels adolescents, pregunto si volen fer una primera visita sols o acompanyats de tota la família o una part

Les demandes, com les persones, són múltiples i molt difícils de classificar o de resumir. Us en deixo algunes de les més freqüents:

 

A LA INFÀNCIA I A L’ADOLESCÈNCIA:

  • Problemes emocionals i de comportament:  Pors i fòbies  – Ansietat – Transtorns de l’estat d’ànim – Gelosia – Somatitzacions – Transtorns del comportament – Transtorns de la son – Inici en el consum de substàncies i d’altres addiccions
  • Dificultats socials: Dificultats de relació i d’aïllament social – Bullying / assetjament escolar – Violència
  • Problemes de control d’esfínters:  Enuresi –  Encopresi
  • Desenvolupament personal:  Orientació vocacional – Creatividad – Autoestima – Inteligència emocional – Habilitats socials
  • Situacions de canvi: Separacions – Dol (mort de persones estimades, pèrdua de la salut, etc) – Adolescència –  Altres dificultats d’adaptació
  • Altres: tallers, xerrades, formació, supervisió, etc.

 

EN ELS ADULTS

  • Ansietat i estrès
  • Obsessions i compulsions
  • Dificultats d’adaptació. Dol. Intervenció en crisis i situacions traumàtiques
  • Psicooncologia i altres malalties
  • Trastorns de l’estat d’ànim
  • Dificultats en les relacions amb els altres
  • Dificultats en el control dels impulsos
  • Trastorns de la son
  • Trastorns de l’alimentació

 

EN LES PARELLES

  • Problemes de comunicació
  • Dubtes i desil·lusió
  • Infidelitat / Terceres persones
  • Discrepàncies
  • Desacords ideològics i conceptuals
  • Cansament-monotonia
  • Gelosia
  • Problemes de relació parella-família-amics
  • Intervenció en crisis
  • Ruptures de parella: suport psicològic en separacions i divorcis
  • Assessorament en qüestions, dubtes i millores de parella
  • Entrenament en estratègies per a millorar la relació de parella